Kui mingi teema tundub olema nii ära leierdatud, kui üldse olla saab, siis oskab maailm ikka üllatada. Kahelt odavlennufirmalt on tulnud algatus hakata lennukisse odavaid seisukohti müüma. Üks nendest loomulikult Ryanair, kelle PR oskond ei jära kasutamata ühtegi jaburat ideed, et maksku, mis maksab, silma paista. Nüüd siis seisukohad. Võin kihla vedada, kuidas suurima Ryanairi kultusega riigis Eestis nüüd kommentaarides kired lõkkele löövad. Vahepõikena niipalju, et olen Ryanairi puudutavaid kommentaariume pidevalt jälginud ning kohati on tunne, et nende PR on Eestisse spetsiaalse osakonna palganud neid kirjutama. Kui oma Estonian Air saab pidevalt vastu päid ja jalgu, siis Ryanairi ees lömitatakse maani ning kirutakse Eesti riiki, kes inimkonna kõige altruistlikumale lennufirmale erisoodustusi ei luba teha. Kui näiteks Õllesummer saab vatti selle eest, et hulga heade artistide ja eriprojektide vaatamiseks tuleb pilet lunastada, siis Ryanair võib küsida tualetti mineku eest sama hinna, mis lennu pileti eest, aga ikka on nad meie kommentaariumites õilsamad ja omakasupüüdmatumad.
Ok, see selleks. Sportliku huviga ootan, mida selle peale ütlevad IATA lennuohutustegelased, lennukikonstruktorid jt asjapulgad ja mis moodi see välja nägema hakkab. Arusaadav, et istmed võtavad palju ruumi ning nende väljaviskamine ning tagumikutoetuslavatsitega asendamine lubad säästubussi kokku pressida maksimaalselt massi. Aga edasi? Kas lakke kinnitatakse rööbaspuud nagu trammis? Ok. Kui tramm järsult pidurdab, siis on võimalik puust kinni hoides püsti jääda. Aga kui lennuk turbulentsi augus allapoole kukub? Ah jaa. „Pukkide“ küljes pidavat olema rihmad. Aga mis needki loevad kui järgmise sammuga koondatakse pardateenindajad ja avatakse kiirnuudlite ja krõbuskite müügiautomaadid, milleni rahva vahelt läbi trügides ja järjekorras seistes võib lennuk näiteks äikesepilve sattuda. Ja mis siis saab, kui maapealne teenindus hoopis kaob ning Dublini kohal näiteks kontroll peale tuleb ning tegemist on tipptunniga. Ilmselt on ka selle peale mõeldud. Ohutul kõrgusel võetakse kiirus maha, lennuki kõrvale sõidab helikopter ja jänesed libistatakse köit mööda sinna protokolli koostamiseks.
Samuti peab lennureisija tulevikus olema oma raha ja väärtasjadega ettevaatlikum, sest puupüsti täis lennukis võib kergesti sattuda taskuvaraste ohvriks, sest taskuvargad kolivad bussidest ilmselt lennukitesse ümber-need sõidavad kaugemale ning ilmselt on ka inimestel sel juhul rohkem raha kaasas isegi siis, kui sõidetakse vaid üks peatusevahe. Kuna tegemist on ülla eesmärgiga muuta lennusõit kättesaadavaks kõigile, siis tuleb Ryanairil ilmselt arvestada ka tõsiajaga, et lõpp-punktis võib olla raskusi kodutute ja hulguste mahasaamisega, kes on viimasesse pinki oma kilekottidega magama jäänud ning vaesemate riikide puhul tuleks ilmselt mõelda ka lennuki desinfitseerimisele, et sügelised, kirbud ja täid võimust ei võtaks. Reisijad peaksid samas varuma ka paraja piletiraha, sest kui viimasel hetkel stardiraja alguses peale joosta, siis pole alati aega eelnevalt piletit osta. Piloodikabiini ukse sisse ehitatud sahtlikesse raha poetades ei pruugi piloodil aga alati aeg olla raha tagasi otsida. Eriti kui tegemist on õhkutõusmise ja maandumisega.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment